Användare från blev precis medlem, idag, Välkommen!

Stäng

Nedräkning till nästa elauktion:

Kontakt

Välkommen till Bästaelprisets kundservice sida. Vi finns här för att hjälpa dig. Du är
välkommen att kontakta oss för att få svar på dina frågor. Nedan har vi även sammanställt
ett avsnitt gällande de mest frekvent förekommande frågorna. Kika gärna på detta avsnitt innan
du kontaktar oss.
 
Vi svarar på mail inom 24 arbetstimmar. Normalt sett är snittsvarstiden per mail 15-30 minuter.
Per telefon är normalt sett våt snittsvarstid 1-2 minuter.

Telefon:
Tel: 08-41044112

Email:  
kundservice@bastaelpriset.se

Öppettider kundservice:
mån-fre 10.00-15.00

Postadress:
BästaElPriset
Box 2096
14102 Huddinge

Vanliga frågor


Fakturering och betalning
Vi förhandlar endast elavtalet för dig. När förhandlingen är utförd kommer vi redovisa
vilket elbolag som i fortsättningen kommer leverera el till dig. Du kommer i samband med detta
även få redovisat kWh priset.
 
Skulle det uppstå några frågetecken gällande fakturering och betalning skall du i första hand
kontakta ditt elbolag för att lösa frågan. Vi tar dock gärna emot information om något har gått
snett med en leverantör som vi har förmedlat. Detta hjälper oss att vidta åtgärder eller föra en dialog
med elbolaget som levererar el till dig. Allt för att du som medlem hos oss ska få det bästa elavtalet.
 
Dags att flytta?
Alltid lika kul med flytt...Men det är samtidigt "tusen" saker att tänka på. Med vår hjälp ser vi till
att du enkelt kan flytta ditt elavtal. Vi ordnar allt åt dig. Under sektionen Elguiden > Jag skall flytta
har vi skrivit mer om hur du ska gå tillväga vid en flytt. Om du hellre föredrar kontakt med oss, går det
fint att ringa eller maila oss.
 
Avbrott
Elavbrott är aldrig trevligt. Ofta ställer det till det. Nätägaren har ansvaret för elavbrotten. Dessa äger
ledningarna och ansvarar för att elen skall komma fram till ditt hushåll. Vid ett elavbrott skall du kontakta
nätägaren. Om elavbrottet sker när den ordinarie kundtjänsten har stängt, finns det alltid ett journummer
du kan kontakta.
 
Tänk på att alltid ha ljus, tändare eller tändstickor nära till hands om det skulle vara så att elavbrottet
skulle vara ett faktum. På så sätt blir det lite enklare att navigera sig i hemmet.
 
Felanmälan
Felanmälan kan med fördel göras till nätägaren om felet avser nätet. Oftast har alla frågor
kring elleveranserna med elnätsägaren att göra.
 
Gräva eller fälla träd
Om du ska gräva eller fälla träd i närheten av elledningar skall du alltid ta kontakt med nätägaren
för att få vidare information Du kan söka upp nätägaren genom att googla på nätägare.
 
Konsumenträtt
Hos oss har du alltid möjlighet till att avstå en elauktion. Du får i förtid information om elauktionen
och har möjlighet till att dra dig ur elauktionen. Skulle du vara med i en aktuell auktion och inte har dragit dig
ur i tid, har du alltid 14 dagars ångerrätt hos den nya elleverantören som vinner anbudet om lägst elpris.
 
Medlemskap
Om du har några övriga frågor gällande ditt medlemskap går det bra att kontakta oss på Bästaelpriset, skulle
det vara så att du inte längre vill vara en del av den kostnadsfria medlemsklubben, ber vi dig kontakta oss, så
hjälper vi dig.

Bli medlem och sänk ditt elpris.

  • 100% kostnadsfritt
  • Ingen uppsägningstid
  • Stor prisskillnad
  • Full koll på elräkningarna



Medlemskapet är helt gratis och innebär att du ger BästaElpriset fullmakt att säga upp och ingå nya Elavtal.
Ditt Personnummer används endast för att inhämta adressuppgifter, så att du slipper fylla i allt manuellt.